Vzdelanie

Vysoká škola dopravy a spojov Žilina 1985-1991, Ing.
VŠMU Bratislava 2007 - Doktorandské štúdium v AKT  FTF VŠMU (prof. Ján Ďuriš).
Téma doktorandskej práce: Digitálne reštaurovanie filmových materiálov.

Výber profesionálnych projektov

Spolupodieľanie sa na projektoch:           

2004, Doom, Andrzej Bartowiak, The Rock, USA, Universal Pictures, John Welles

2004, Oliver Twist, Roman Polanski, Barney Clark; Ben Kingsley; Frank Finlay, UK/I/F/CZ, Runteam Ltd.,ETIC Limited, Medusa Produzione, Robert Benmussa

2003, The Brothers Grimm, Terry Gilliam, Matt Damon, Heath Ledger, Jonathan Pryce USA, Miramax, Daniel Bobker, Charles Roven, Chuck Roven

2004, Alien Vs. Predator, Paul W.S. Anderson, Lance Henriksen, Sanaa Lathan, Raoul Bova USA, Davis Entertainment, Impact Pictures, 20th Century Fox  John Davis, Thomas Hammel

2001, Anne Frank(TV), Robert Dornhelm, Ben Kingsley, Jeff Caster, Hannah Taylor-Gordon. USA ABC Touchstone TV, David R. Kappes, Hans Proppe

2001, Bad Company(Black Sheep), Joel Schumacher, Chris Rock, Sir Anthony Hopkins, USA, Jerry Bruckheimer Films, Jerry Bruckheimer, Gary Goodman (I)

2001, Blade II, Guillermo del Toro, Wesley Snipes, Kris Kristofferson, USA New Line Cinema, Patrick J. Palmer, Avi Arad, Stan Lee

2000, A Knight’s Tale, Brian Helgeland, Heath Ledger, Mark Addy, Paul Bettany, USA Columbia Pictures, Tim Van Rellim, Todd Black, Brian Helgeland

2000, Das Sündige Mädchen(Ein Mädchen von nebenan), Christoph Stark, Anna Loos, Ivana Chýlková, Simon Licht Germany WILMA-Film RTL  RTL

2000, From Hell, Albert Hughes, Allen Hughes, Johnny Depp, Heather Graham, Robbie Coltrane USA Twentieth CenturyFox Underworld Prod., Thomas M. Hammel, Amy Robinson

2000, The Affair of the Necklace      Charles Shyer, Hilary Swank, Christopher Walken, Adrien Brody, USA Alcon Entertainment Necklace Prods.,Nancy Meyers, Nigel Goldsack,

2000, The Lost Empire(The Monkey King), Peter MacDonald, Russel Wong, Thomas Gibson, Kabir Bedi, USA Hallmark Entertainment, Steve Harding, Robert Halmi Sr., Robert Halmi Jr.

2000, The Scarlet Pimpernel II, Graham Theakston, Simon Langton, Richard E.Grant, UK BBC, Julian Murphy, Delia Fine, Kevan Van Thompson

Práca s technológiami :

- zariadení na konverziu filmových objektov - filmových  snímačov (SPIRIT DATACINE 2K, URSA GOLD, FDL 90
- skenerov (NORTHLIGHT II)       
- farebných korektorov (POGLE, POGLE PLATINUM,  AUTODESK LUSTRE, DaVinci _ Resolve)
- digitálne retuše
- filmové formáty 35MM, 16MM    
- televíznych formátov  (SDTV, HDTV)
- digitálny intermediát DI

Odborné skúsenosti:

1997 - 2001, ČR, AB Barrandov Praha       

Junior kolorista. Farebné korekcie archívnych filmových objektov, reklamných spotov, dokumentárnych a celovečerných filmov. Synchronizácia zvuku.

2001 - 2003, CH, EgliFilm AG Zurich        

Senior kolorista. Farebné korekcie archívnych filmových objektov, reklamných spotov, dokumentárnych a celovečerných filmov. Digitalizácia filmových objektov, digitálne reštaurovanie filmového archívneho obrazu a filmových materiálov.

2003 - 2005, ČR, AB Barrandov Praha       

Vedúci obrazovej postprodukcie       Vedenie oddelenia, komunikácia so zákazníkmi (vrátane veľkých svetových filmových spoločnosti). Tvorba strategických plánov a technický rozvoj.

2006 - 2010, SR, Studio 727

Manažér filmových projektov a filmových technológií, senior kolorista. Realizácia a supervízia filmových projektov, digitalizácia filmových objektov, digitálne reštaurovanie filmového archívneho obrazu, skenovanie filmových materiálov.
2010 – 2011 Riaditeľ Národného filmového archívu SFÚ.
2011 – dodnes, Expert na digitalizáciu, manažér kvality a kontroly.

Aktivity:

Členom profesijneho združenia: Komora reštaurátorov
V súčasnosti:  SFÚ Bratislava, Riaditeľ, Špecialista digitálnych technológií
Digitálne zreštaurovaných viac ako 30 slovenských celovečerných filmov z obdobia 1960 – 1990. Farebne korigovaných viac ako 200 celovečerných filmov / prevažne európskej, ázijskej a juho - americkej proveniencie / z obdobia 1970 - 2005. Najstaršie datovaný zreštaurovaný dokumentárny film pochádzal z roku 1892, ručne kolorované filmy z roku 1919, technika viráže z obdobia 1918 – 1923. Farebné korekcie filmov Miloša Formana / za osobnej účasti kameramana Miroslava Ondříčka /, ktoré slúžili ako východiskové materiály pre digitálny remastering v Los Angeles.
Systematická spolupráca pri spracovaní televízneho a filmového archívu Švajčiarskej televízie.
Člen Komory reštaurátorov (špecializácia – U13 – reštaurovanie diel filmového umenia),
člen pracovnej skupiny Stratégia koordinácie digitalizácie kín na Slovensku,
člen Akvizičnej komisie SFÚ,
člen komisie Audiovizuálneho fondu podprogramu č. 4 Rozvoj audiovizuálnych technológií v SR,
člen pracovnej skupiny výboru Rady EÚ pre kultúrne záležitosti 2015 – 2018,
člen komisie pre audiovizuálne dedičstvo.

Publikačná činnosť:

Zborník prednášok IX. medzinárodného seminára o reštaurovaní / Krakovany 2009 /. Názov príspevku: Digitalizácia filmových / kinematografických objektov v Slovenskom filmovom ústave z obdobia 1960 – 1969. Realizácia v rokoch 2008 až 2009.
Medzinárodný kongres ITAPA 2015: No Borders, prednáška - Vybudovanie digitalizačného pracoviska SFÚ a digitalizácia audiovizuálnych diel
Kongres ITAPA 2011: Desať rokov inspirácií, prednáška - Digitálna audiovízia

Pedagogická činnosť