Onlajn

IVGC Bratislava 2022 2. deň

IVGC je medzinárodná konferencia organizovaná Filmovou a televíznou fakultou VŠMU každoročne v apríli, trvajúca 1-2 dni. Prebieha prezenčne alebo dištančne prostredníctvom videokonferenčného prepojenia programom MS Teams.

Počas 2. dňa konferencie dňa 28.4.2022 IVGC 2022 zazneli príspevky od týchto prispievajúcich:

Live streaming: https://youtu.be/DSxbJp36LGM

Profesionáli prezentujúci svoje témy v 2. deň konferencie:

Tatiana Zacharovská (Slovensko): Vzdelávacie hry a hry so sociálnym dopadom
Kým videohry sú vo všeobecnosti vnímané ako médium určené pre zábavu a estetický zážitok, neustále rastúce odvetvie vzdelávacích hier a hier so spoločenským dopadom sa snaží o uľahčenie vzdelávania a zvýšenie povedomia o množstve problémov od ekológie po sociálne nerovnosti a duševné zdravie.
Aké sú súčasné trendy prístupu k dizajnu hier pre vzdelávanie, povedomie a empatiu a aké by mohlo byť ich miesto vo vzdelávaní budúcich herných dizajnérov.


Mikhail Fiadotau (Estónsko): Navrhovanie zmysluplných možností pre naratívne hry
Akákoľvek videohra môže byť opísaná ako séria hráčových možností. Niektoré z týchto možností ovplyvňujú rovnováhu herných zdrojov. Ďalšie možnosti pomáhajú hráčom prispôsobiť svoje skúsenosti a vyjadriť sa. Ďalšie možnosti umožňujú hráčom formovať príbeh hry a umožňujú im ovplyvňovať udalosti, ktoré sa dejú v priebehu hry.
Vytváranie druhého druhu – naratívnych volieb – spôsobom, ktorý dáva hráčovi zmysel a zároveň je v súlade s hernou mechanikou, je výzvou pre herných dizajnérov a naratívnych dizajnérov. V skutočnosti žiadna príbehová hra vôbec nevyžaduje naratívne možnosti: The Last of Us, Shadow of the Tomb Raider a Half-Life: Alyx sú príkladmi naratívne náročných hier, ktoré sú založené na lineárnom príbehu. hráč pracuje na odomykaní kúsok po kúsku bez toho, aby mohol ovplyvniť dej. Keď však hráč dostane príležitosť formovať príbeh zaujímavými voľbami, môže to zdôrazniť jeho zmysel pre agentúru a vytvoriť silný a pútavý zážitok.
V tejto prednáške budem diskutovať o tom, čo robí zmysluplný naratívny výber a aké úskalia môžu čakať na dizajnéra, ktorý chce vo svojej hre použiť naratívny výber. Aby som sa zameral na voľby v ich čistej forme, priblížim starý žáner, kde sú naratívne možnosti primárnou hernou mechanikou: gamebooky alebo hry Choose Your Own Adventure. Predstavím sériu príkladov ilustrujúcich rôzne prístupy k dizajnu naratívneho výberu v takýchto hrách a potom rozoberiem, ako sa podobné prístupy použili v moderných AAA a nezávislých hrách, ako sú Life Is Strange, Oxenfree, Undertale a ďalšie.


Alesja Serada (Fínsko): Hodnota NFT v hrách
V prezentácii zhŕňam nedávny výskum o hodnote NFT v hrách. Podľa osvojiteľov blockchainu digitálne hry poskytujú úžitkovú hodnotu NFT a iným kryptotokenom pričom tvrdím, že je to do určitej miery pravda v prípade Etherea v rokoch 2017-2020. Pre nováčikov je však mimoriadne dôležité, aby si uvedomili, že skutočné praktiky obchodovania s NFT sú ďaleko od toho, čo sa uvádza v ich bielych knihách a tlačových správach. Výskumníci zase odhaľujú väčšinou špekulatívny charakter NFT v kvantitatívnych štúdiách, ktoré poukazujú na výmennú hodnotu ako primárny faktor ich ceny. Napríklad vzostup a pád hry Axie Infinity ukázal kritické rozdiely medzi výmennou hodnotou, úžitkovou hodnotou a hodnotou odvodenou od práce. V herných štúdiách už boli takéto konflikty pozorované pri štúdiách virtuálnych ekonomík masívne multiplayerových hier; takéto štúdie prvých MMO môžu pomôcť navrhnúť hodnotnejšie skúsenosti v „metaverse“ a umožniť spravodlivejšiu výmenu hodnoty.

Diogo Andrade (Portugalsko): Oooops: Príbeh štúdia Gamedev a anatómia zlyhania
Vyzdvihnú sa niektoré cenné zistenia, získané na ceste zakladateľa, kreatívneho a technologického riaditeľ a programátora.
Zlyhanie môže byť bolestivé, ale vyplýva z neho z neho najlepšie ponaučenie!


Saeed Safikhani (Rakúsko): Virtuálna realita: technológia pre každú oblasť
Vyzdvihnutie niektorých cenných lekcií, ktoré boli zistené na ceste ako zakladateľ, kreatívny a technologický riaditeľ a programátor.

Sava Živković (Srbsko): CGI filmová postprodukcia
Previz je jedným z najdôležitejších aspektov tvorby CGI filmov. V tejto prezentácii sa zameriame na mnoho rôznych procesov previzov, ktoré som počas svojej kariéry preskúmal, a na to, ako sa tento proces zmenil s novou technológiou.

 

IVGC 2022

2022 Medzinárodná konferencia VFX and HD Bratislava SK verzia
2022 International Conference VFX and GD Bratislava EN version

2022 1.deň Medzinárodnej konferencia VFX a HD Bratislava SK verzia
2022 1st day of the International Conference VFX and GD Bratislava EN version

2022 2.deň Mezinárodnej konferencie VFX a HD Bratislava SK verzia
2022 2nd day of the International Conference VFX and GD Bratislava EN version

IVGC 2021

2021 Medzinárodná konferencia VFX and HD Bratislava SK verzia
2021 International Conference VFX and GD Bratislava EN version

2021 1.deň Medzinárodnej konferencia VFX a HD Bratislava SK verzia
2021 1st day of the International Conference VFX and GD Bratislava EN version

2021 2.deň Mezinárodnej konferencie VFX a HD Bratislava SK verzia
2021 2nd day of the International Conference VFX and GD Bratislava EN version